În 2015 nu am dormit, ci am călătorit

Anul care ține să plece, mi-a adus multe momente frumoase și amintiri pe măsură. Pe planul călătoriilor, m-a bucurat mult cu țări și orașe noi vizitate, cu împlinirea marii mele dorințe de a vizita orașul Praga și cu dragostea neașteptată față de Paris. Cunosc persoane care deja le este dor de anul care își ia rămas bun, dar eu mereu sunt entuziasmată de noul an și ce se va întâmpla în viitor. Cred că fiecare an este mai bun decât precedentul sau eu cel puțin m-am învățat să văd altfel tot ce mi se întâmplă.

Să luăm pe rând firul călătoriilor:

La începutul lui martie am fost pentru prima dată la Iași, dar am reușit să merg numai la Palas Iași pentru Târgul de carte Librex. Nu am văzut nimic altceva decât teritoriul mall-ului, deoarece cărțile sunt lucru serios și iau mult timp, dar neapărat văd mai multe în viitoare vizită 🙂

IMG_20150313_122115_1

Una din primele poze de la Târg, unde se vede toată grandoarea împărăției cărților de la Librex. La Târg am ajuns cu mai mulți bloggeri, printre care și Nătălița, care și-a dedicat ziua de naștere cărților, așa cum face zilnic când are o clipă liberă 🙂

A doua ieșire din țară a fost în aceeași lună de martie, dar a fost mai departe de România. Mi s-a împlinit visul de a vizita frumosul oraș Praga, o dorință pe care o aveam cred că de vreo 5 ani. Călătoria în Praga a fost una mai mult spontană, decât una planificată și doar pentru că am plecat cu o agenție de turism cu un program oarecum fix. Nu a trebuit să mă ocup de transport sau cazare, cu toate că am căutat opțiuni avantajoase când am scris cum să ajungi în Praga cu minim cheltuieli.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Așa eu arăt în fiecare călătorie, port harta după mine și o studiez după fiecare cotitură 🙂 Mai puțin am arătat așa în Paris, unde m-am folosit de o aplicație pentru călătorii, despre care scriu neapărat în viitor.

Vara pentru mine nu este vara dacă nu mă duc la mare. Eu ador marea și să stau o săptămână pe plajă să nu fac nimic, cu toate că prin orașe mari rup drumurile. Și dacă aproape fiecare moldovean a fost vreodată la mare în Bulgaria, eu am ajuns acolo abia în august 2015. Am stat într-o mică localitate, unde nu prea aveai ce să vezi, dar am vizitat Nessebar, un oraș mic dar cu o istorie veche și cu o mulțime de atracții turistice deosebite. Orașul este chiar înscris în patrimoniul mondial al UNESCO, deci este un must see dacă ajungeți prin regiune.

11951740_10207339147942085_1214853672242730681_o

De ce am ales poza dată și nu una cu răsăritul la mare? Pentru că printr-o coincidență mă aflam în Obzor, Bulgaria chiar în ziua când se petrecea un Festival Internațional de Folclor, la care a participat și o trupă de dans din Moldova. În astfel de momente unice simți mândrie pentru țara ta. Pe mine numai dansul popular mă emoționează când mă gândesc la Moldova. La fel s-a întâmplat și la TEDx din acest an, la vizionarea unui fragment din filmul JOC. Energy of life regizat de Pavel Brăilă.

În septembrie, am ajuns în București, o dragoste de-a mea mai veche. Am fost în București cred că prin 2011 și am rămas entuziasmată de ce am reușit să văd. De fapt, o saptămână întreagă m-am plimbat doar pe străzi și parcuri și mi-am dorit și în acest an să-l revăd din mers, descoperit și intrat în curți lăturalnice 🙂 Am stat în București două zile și ambele zile le-am mers în continuu. Așa ne pregăteam noi de cele 5 zile de mers continuu în Paris, foarte logic 😀 Am fost la concert la Argatu, Suie Paparude, Parov Stelar, am participat la proiecțiile Imapp, am fost pe la librăria Cărturești Carusel și Cărturești Verona și chiar am petrecut timpul foarte frumos, pentru că în București sunt atâtea de făcut.

545e89d5-4ac4-487e-a754-1c6d9024f387

Mdaaa 😀 În față Teatrului Național se odihnește foarte bine și se prinde puteri pentru mâine. Două zile de cutreierat străzi bucureștene, temperaturi de vară și multe multe emoții și gata, fetele nu mai au energie. Din temperaturile astea mai mari de plus 25 grade de la sfârșitul lui septembrie, noi trebuia să zburăm a doua zi la Paris, unde erau +15 și nu atât de mult soare. Deci, am stat foarte cumințele cu Taniușa cu fața la soare și am încercat să-l convingem să ne însoțească și la Paris.

A doua zi noi eram deja în capitala franceză, iar oboseala a dispărut. Evideeeent! Cum scriam în postările despre Paris, aceasta nu a fost o destinație mult dorită, dar s-a transformat în cea mai frumoasă călătorie.

IMG_20150921_181814

Eu cu Taniușa pe Arcul de Triumf, cu Parisul încă verde și Turnul Eiffel în background. Neobosite, pline de energie, nerăbdare și foarte fericite. Una din primele fotografii, cu noi direct de la aeroport, cu bagajele la picioare și cu fulare la gât. Totuși, am avut parte de soare în celelate zile, iar la sfârșitul săptămânii zâmbetele erau la fel de largi!

Acesta a fost 2015 în drumețiile mele. Am vizitat 2 țări noi (Cehia și Bulgaria) și alte destinații și orașe în care nu am mai călătorit. Pentru cineva aceste călătorii sunt puține, însă pentru mine sunt într-adevăr destul de multe.

Pentru anul care vine nu am planificat încă nimic, dar cu siguranță viața mă va duce pe cărări nebătute și nevăzute încă de mine. De Sfântul Andrei vrăji nu am făcut și băieți nu am visat, dar am visat 2 călătorii în orașe nevizitate încă. Iar la mine, visele cu călătorii se împlinesc, așa că griji nu-mi fac 🙂

One thought on “În 2015 nu am dormit, ci am călătorit

Leave a comment