Să te îndrăgostești de Paris? C’est très simple!

Dacă ați citit articolele anterioare ați înțeles că am rămas pur și simplu îndrăgostită de orașul din ultima călătorie. Paris! Paris! Paris!

Care sunt acele 5 lucruri pentru care m-aș întoarce de nenumărate ori în Paris? Bună întrebare!

IMG_20150922_135801

    1. Atmosfera. Este ceva cu totul deosebit și magic în ce se întâmplă pe străzile pariziene. Această emoție e extrem de greu de descris. Chiar dacă nimic nu se întâmplă după colț, mereu am sa fiu curioasă cum arată Parisul după acel colț. O combinație foarte armonioasă de emoție, romantism, inspirație, viață. Am impresia că în orice cafenea s-au produs lucruri fantastice și s-au întâlnit cei mai mari scriitori! 400 de străzi din Paris sunt numite după scriitori! Patru sute! Și cifra aceasta sigur nu reflectă toți scriitori vreodată îndrăgostiți de Paris. Hemingway, Gide, Sartre, Proust, Fitzgerald… Oh, Jesus!
      “If you are lucky enough to have lived in Paris as a young man, then wherever you go for the rest of your life, it stays with you, for Paris is a moveable feast.” ― Ernest Hemingway, A Moveable Feast
    2. Arhitectura. Mereu când plec peste hotare mă întreb ce s-a întâmplat cu capitala noastră? De ce așa de neinspirați au fost arhitecții noștri? Nu mă criticați dur, dar nu prea avem ce vedea în arhitectura Chișinăului. Parisul e altă poveste. Același Paris al secolului trecut, atins doar pe alocuri. Monumente, clădiri extraordinare, parcuri bogate, bulevarde, poduri… un adevărat visual orgasm!
      IMG_20150923_144451
    3. Oamenii. Paris e plin de multe naționalități. Nici nu are sens să vă spun țările de unde vin toți oamenii care trăiesc în capitala franceză, pentru că mi-ar lua jumate din articol. Iar să te afli în metro cu alte persoane din diferite părți ale lumii – this is much satisfying, cel puțin pentru mine. Eu nu sunt deloc modestă la a studia oamenii din jur, așa că în Paris chiar am avut la ce mă uita 🙂
    4. Stilul. Dacă crezi că știi ceva despre modă sau stil, vizitează Parisul. Oamenii, în special parizienii sunt foarte cocheți, eleganți și îmbrăcați simplu, dar cu bun gust. Exact așa cum ne spun toate emisiunile de modă și revistele feminine! Exact… Până astăzi mă gândesc la o ținută văzută în Luvru. Poate domnița nici nu era din Franța, dar însăși Parisul te obligă să dai dovadă de simț estetic.
    5. Cultura. Parisul e un centru cultural mondial. Unele dintre cele mai renumite opere de artă se păstrează în muzeele pariziene, pare că baletul și opera s-au născut anume în teatrele pariziene, moda se află la ea acasă, iar însăși stilul de viață parizian pare o adevărată formă de artă. Și să nu credeți că Parisul e doar orașul celor îndrăgostiți. Parisul e mult mai mult decât atât!
Leave a Reply

