Ai până în 26 de ani? Economisește vizitând Parisul!

Săptămâna trecută am vizitat Parisul. Nu cred că pot vă descrie experiența cu niște cuvinte: extraordinar, splendid, mirific – e prea puțin spus. Iar până când emoțiile încă mă copleșesc și revin încet, dar sigur la realitatea zilnică, o să-mi permit să ofer niște sfaturi pentru ca și vizita voastră să fie una la fel de frumoasă ca și a mea 🙂

Bonjour!

Și am să încep cu cel mai util sfat: dacă ai pașaport românesc și până în 26 de ani, poți economisi în jur de câteva zeci de euro! Frumos, nu? Mai ales pentru Paris!

Toți care au fost până acum la Paris nu au știut de acest lucru și nu m-au anunțat, de aceea vă spun eu ce să faceți. Eu mi-am făcut lista de locuri de vizitat, am intrat la fiecare obiectiv turistic pe site pentru a vedea orele de lucru și taxele de intrare și am citit această informație precum cetățenii statelor din UE, cu vârsta cuprinsă între 18-26 de ani au acces gratuit mai peste tot în Paris. Mi-am luat pașaportul în dinți și atât mi-a trebuit, am plecat să verific informația 🙂

Și ea s-a adeverit! Deci, pentru cele 4 atracții turistice vizitate am economisit în total 36 euro, calculând la banii pe care i-aș fi plătit pentru intrare, la prezentarea carnetului de student.

Să vedem ce am reușit să vizitez economisind acești bani:

Luvru! Intrarea are un preț standard de 15 euro, iar studenții primesc reducere de la 5 la 3 euro pentru ghidul audio! Luvru merită vizitat neapărat, de aceea l-am inclus în primul rând, chiar dacă i-am dedicat câteva ore din ultima zi.

Arcul de triumf! Înainte de Paris am trecut prin București, iar Arcul de acolo era în restaurare, deci a fost o vizită mult așteptată de mine. Pentru a urca până la platforma de sus, un student ar plăti 7,5 euro. Să vedeți ce panaramă se deschide de la înălțime!

Pantheon! Pe lângă arhitectura exterioară extrem de bogată, Pantheonul este foarte frumos și înăuntru! Iar pe lângă toate, puteți urmări și modelul Pendulului lui Foucalt. Intrarea v-ar costa fix 6 euro!

Muzeul de Arme les Invalides! Muzeul prezintă o priveliște arhitecturală impresionantă exterioară și interioară, păstrând între pereții săi chiar cavoul lui Napoleon I. Pentru a vedea toate obiectele expuse, ați scoate din buzunar 7,5 euro.

Astfel, dacă ești student ai plăti 36 de euro pentru aceste 4 intrări, iar dacă nu ai nici carnetul de student cu tine, ai plăti 41,5 euro. De aceasta eu mereu iau carnetul de student cu mine, în fiecare călătorie, chiar dacă e de la o universitate din Moldova. E valid pentru toate reducerile!

Sunt și alte atracții turistice, pentru care regula rezident UE+26 de ani lucrează:

Museul d’Orsay: 11 euro, 8,5 euro pentru non cetățeni UE cu vârsta cuprinsă între 18 și 25 de ani.

Museul de l’Orangerie: 9 euro, tarif redus de 6,5 euro și intrare liberă pentru toți mai tineri de 26 ani.

Museul de Cluny: 8 euro, tariful redus de 6 euro.

Museul Guimet: 7,5 euro și 5,5 euro pentru non cetățeni UE cu vârsta cuprinsă între 18 și 25 de ani.

Centrul Pompidou: prețul biletului variază în dependență de mai mulți factori, iar condițiile de gratuitate și preț redus pot fi găsite aici.

Musee des Arts et Metiers: 8 euro și 5,5 euro tariful redus.

Muzeul de Muzică sau Filarmonica din Paris: toate tarifele le puteți vedea aici.

Muzeul de Istorie și Artă Ebraică: 8 euro pentru toți.

Muzeul de Arte Decorative: 11 euro și 8,5 tariful redus.

Muzeul Picasso: 12,5 euro, tarif redus pentru toți de 11 euro până la 18 octombrie 2015.

Palatul Versailles: 15 euro și tariful redus de 13 euro

Astfel, dacă aveți cetățenia unei țări europene și mai puțin de 26 de ani, Parisul vă oferă posibilitatea să descoperiți arta, istoria și cultura mondială gratuit!

2 thoughts on “Ai până în 26 de ani? Economisește vizitând Parisul!

Leave a Reply

