În intersecție cu TEDxChișinău

     În 2012 am participat la primul meu eveniment TEDx. Mi-am convins o prietenă că merită, am găsit 200 de lei, bani mulți pentru mine pe atunci, mi-am luat bilet și am venit la TEDx să ne inspirăm. Și mi-a plăcut. Mult. Am venit și în 2013, ca voluntar deja. Am venit să contribui la organizarea unui eveniment frumos, am venit să văd cum merg lucrurile înainte de the big day și am vrut să fac parte din echipa TEDx Chișinău. Și mi-a plăcut. Mult. Că am așteptat noul eveniment cu mare nerăbdare 2 ani.

     Ieri am fost la TEDx ca voluntar. Sunt foarte ok cu voluntariatul, iar să fac parte dintr-o echipa TEDx este una din dorințele mele, așa că am ajuns iarăși să ajut la organizare. Când mi-am pus întrebarea să fiu blogger sau voluntar, nu prea m-am gândit și răspunsul a venit foarte repede. De aceea, nici nu am crezut că voi scrie pe blog despre Crossroads, dar mi-am lăsat acest gând în caz că voi rămâne foarte inspirată și surprinsă. Și am rămas 🙂

     Țin minte, în 2013 cel mai așteptat speech a fost acela a lui Chirilă, pentru mine a fost Tony Hawks. Anul acesta, echipa TEDx Chișinău a adus pe scenă atâția oameni interesanți, că-ți era foarte greu să alegi pentru cine anume ai venit: pentru Daniel Morar, pentru Niculescu, pentru Brăilă, pentru alții sau pentru Nata Albot.

    Eu am venit pentru Albot și tot cu ea în gând am plecat acasă. Așa e de bravo, așa e de faină, așa e de frumoasă, așa e de minunată că nici nu vă pot descrie. E doar o părere proprie, care s-a format în timpul cât am urmărit-o în online. Atât a încercat să scoată la suprafață ce avem mai frumos: oameni, tradiții, locuri, încât te apucă mândria de țara asta și de ea.

     Nata a fost foarte emoționată și emoționantă. A vorbit cu suflet fiecare cuvânt și ne-a inspirat pe fiecare din sala. Cred că a lăcrimat puțin când sala s-a ridicat în picioare pentru a o aplauda.

     Al doilea vorbitor care mi-a plăcut și care a emoționat jumate din femeile din sală a fost a fost Hank Fortener, persoana care vrea să aducă fiecare orfan într-o familie. Pe https://www.adopttogether.org/ informeză și ajută familiile să aducă un copil orfan în casele celor care sunt gata să-i primească. Hank a spus că Familia este răspunsul pentru aproape orice și cred că a reușit să ne convingă că, de fapt, așa și este.

Un alt moment frumos a fost acesta:

     În timpul discursului său, Pavel Brăilă, foarte nonconformist în ce privește mesajul redat și modul de redare a acestuia, ne-a arătat un fragment din filmul „Joc. Energy of life”. Nu știu cum alții, dar eu mai nu am început să plâng. Am eu o relație frumoasă cu dansurile, iar cele populare mereu mă emoționează. Abia aștept să vă filmul în întregime, dacă se va arăta integral undeva.

     Acestea au fost speech-urile care m-au impresionat, care au trezit în mine un pic de mândrie, inspirație și dorință. Ce mai mult să ne așteptăm de la TED?

    Evenimentul a fost organizat superb, și nu că aș fi contribuit și eu foarte puțin la asta, dar spun fără nici un simț de modestie că totul a fost la un nivel înalt. Totul. Cred că fiecare a ieșit cu vreo idee, iar asta e cel mai important.

     Abia aștept evenimentele ulterioare, iar până atunci… Inspirație și Putere: să schimbăm ce nu ne place și să promovăm ce ne place! Îmi promiteți ca data viitoare să ajungeți și voi? Vă spun eu că se merită!
________________

    Pe facebook, twitter și instagram vedeți ce s-a postat de la TEDx-ul de ieri pe #crossroadsmd.

One thought on “În intersecție cu TEDxChișinău

Leave a Reply

