București – prima mea dragoste

     M-am îndrăgostit de București din prima clipă când am ajuns aici. Prima dată a fost în 2011 când am ajuns pentru o săptămână în capitala României  și am profitat, la maxim, de o săptămână de umblat prin oraș, de plimbat cu metroul, de vizitat. M-am îndrăgostit de metrou, de arhitectura, de bulevardele largi, de mulțimea de oameni stilați. Am ratat mai multe șanse să mă mut la București până când, anul trecut mi-am încercat norocul și am intrat la master în unul din orașele mele preferate. Micul meu Paris, mica mea Europă, micul meu Vest. De atunci profit de timpul liber, de vremea bună și cutreier orașul, descopăr parcuri, intru în librării și cafenele, mă plimb pur și simplu pe stradă. Știți momentul acela de fericire supremă, când pentru câteva minute scurte simți cum prin tine trece universul, când ești mulțumit în totalitate de locul în care te afli, în momentul vieții în care te afli și alte revelații de acest gen? Două din patru momente de aceastea eu le-am trăit la București, așa că da… sunt îndrăgostită de București și sunt extrem de fericiră că o parte din anii studenției mele se desfășoară în acest oraș.

unnamed

     Chiar dacă din toamnă am avut o jumătate de an pentru a umbla în lung și-n lat prin oraș, sunt încă o mulțime dee locuri minunate de descoperit, oameni faini de întâlnit, experiențe de trăit. Vorbind de experiențe, participarea mea la Experience Bucharest alături de alți bloggeri din toată lumea a fost o experiență unică. Totul mă încântă în astfel de proiecte: oamenii pe care îi poți cunoaște, actracțiile turistice pe care le poți vizita, cele câteva zile pe care le poți trăi la maxim. Ceea ce și s-a întâmplat pe parcursul celor 3 zile la care am participat în acest proiect, care și-a propus ridicarea Bucureștiului la rangul celor mai vizitate capitale europene.

     Proiectul a fost lansat cu o conferință în domeniul marketingului turistic, la care au participat bloggeri de talie mondială, influenceri cu zeci și sute de mii de urmăritori, jurnaliști care scriu pentru cele mai renumite publicații din domeniu, oameni care au un cuvânt de spus atunci când vine vorba de promovarea online a unei destinații.

     Prima zi a continuat cu o vizită la Muzeului Recordurilor Românești, un muzeu unic care prezintă colecții a unui număr record de tirbușoane și fiare de călcat. Peste 30 de mii de tirbușoane și 35 de mii de fiare de călcat sunt expuse în acest muzeu, oferind posibilitatea vizitatorilor să urmărească evoluția obiectelor din colecție, să se lase impresionați de diversitatea design-ului și formelor acestora. Eu am rămas cu adevărat uimită de unele exponate extrem de frumoase, dar și de numărul cu care s-au bătut recordurile. Un loc foarte, foarte fain! Cu siguranță mi-aș dori să mă întorc aici, să analizez mai multe detalii, să ascult mai în liniște ghidul!

     Următoarele zile participanții au avut ocazia să descopere Bucureștiul pe jos, cu bicicleta, cu motorul, cu autocarul. Au fost organizate peste 20 de tururi, bloggerii având posibilitatea să-și aleagă ce să facă în fiecare zi, unde să meargă și ce să viziteze. Cineva a ales să se plimbe prin cimitirul Bellu, cineva să vâneze comori urbane, cineva să meargă pe urmele marelui compozitor George Enescu. Ceea ce am făcut și eu, am aflat despre viața și pasiunea lui Enescu, am descoperit influența pe care a avut-o acesta în cultura română, m-am bucurat de o primire extrem de prietenoasă a Muzeului Național George Enescu. Pe lângă turul organizat, informațiile noi aflate, am participat și la un recital de muzică clasică, ținut de tinerii talentați de la Universitatea Națională de Muzică din București. Trec pe aici aproape în fiecare zi, dar de intrat în muzeu am avut ocazia doar acum.

     Pentru cea de-a treia zi a proiectului mi-am ales să vizitez Parcul Natural Văcărești și a fost o alegere foarte bună. Bucureștiul are multe parcuri frumoase, amenajate, îngrijite și pe care le descopăr cu cea mai mare plăcere. La Văcărești încă nu ajunsesem, dar aveam gândul să cunosc această deltă urbană. Ghidul nostru a fost rangerul Cristian Lașcu, redactorul șef al National Geographic România, care ne-a povestit depre evoluția parcului, istorii amuzante despre locuitorii acestuia, și aici nu este vorba despre viețuitoare, ci de persoane care s-au instalat cu traiul chiar în parc, și despre efortul depus de Asociația Parcul Natural Văcărești pentru a deveni administratorul parcului. După plimbarea prin parc, am urcat la al 17-lea etaj al Observatorului parcului pentru a ne delecta cu o privire de sus asupra zonei verzi, dar și peste București!

2017-05-23 10.03.20 1.jpg

    Tururile au fost ghidate de Carmen și Ștefan, care ne-au arătat Bucureștiul verde, cultural, minunat, așa cum îl arată și celorlalți turiști care participă la tururile gratuite organizate de Asociația Cultour.

    Proiectul Experience Bucharest mi-a oferit ocazia să vizitez mai multe locuri de care am auzit, pe lângă care am trecut săptămânal și care mi-au trezit interesul de când sunt aici. Am descoperit Bucureștiul de sus, de pe acoperișuri, terase înalte, observatoare.

     Am văzut cum este să organizezi un eveniment grandios pentru promovarea casei tale, pentru promovarea unui oraș la care ții nespus de mult și pe care dorești să-l vezi crescând, m-am plimbat prima dată cu motorul, am ascultat sfaturi de la bloggeri și jurnaliști din domeniu, am cunoscut oameni calzi, curioși, deschiși… pentru că na, așa sunt bloggerii 😀

Processed with VSCO with  preset

     M-am reîndrăgostit de București, mi-am încărcat bateriile și mi-am notat încă o mulțime de alte locuri pe care ar trebui să le vizitez în cel mai scurt timp.

București nu e un simplu oraș, București e o stare. 

     Nu ezitați să ajugeți aici și să descoperiți atmosfera orașului, iar dacă ați mai fost și ați intrat doar în Centrul Vechi și în Muzeul Satului, întrebați de localnici, stundenți și de mine ce mai este de văzut.

Leave a Reply

