De ce-mi place să merg la vinăria Asconi

M-am prins de mai multe ori, când mă întreabă cineva ce se poate de (mai) vizitat în Moldova, că recomand vinăria Asconi. Unde să-mi iau prietenul care vine de peste hotare? Unde să ducem niște participanți de la un proiect să se relaxeze? Ce ai văzut și ți-a plăcut tare-tare? Asconi. Așa că nu degeaba în prima zi a proiectului Descoperă Moldova, iarăși am ajuns acolo! De ce-mi place? Ia vedeți mai jos!

IMG_20160512_122540

În primul rând – locația! Pe lângă faptul că e foarte aproape de Chișinău, cam la 35 de km, astfel o vizitați într-un weekend sau dacă veniți în Moldova pe foarte puține zile și nu pierdeți timpul pe drum, mai e și foarte frumos înăuntru vinăriei. Au 3 săli pentru degustare interioară și 2 terase. Și nu sunt simple săli, au un stil tradițional, așa că găsiți de toate: cufăr, covoare, veselă din ceramică și alte detalii care să vă ofere acea frumusețe rurală, de care Moldova e destul de bogată. În viitor va fi posibilă și cazarea, deci planificați-vă o vizită mai îndelungată!

În al doilea rând – vinul! Chiar dacă pare ca vinul să fie principalul motiv pentru care ai merge la o vinărie, vă asigur că locația își merită toate laudele. Cu toate acestea, vinul de la Asconi are un loc aparte în inima mea și în inima tuturor celor care l-au gustat, cred eu 🙂 Nu poți descrie vinul cu cuvinte, trebuie să-l guști ca să înțelegi dacă-ți place sau nu. Totuși, faptul că Asconi se întoarce mereu cu medalii de la concursurile și expozițiile internaționale spune mai multe decât dacă v-aș povesti eu cât e de delicios și aromat. De ce se merită de mers tocmai la vinărie pentru vin? Pentru că nu-l comercializează în magazinele din capitală, așa că îl găsiți doar la vinărie, sau la Carpe Diem și pe wine.md. Dacă data trecută mi-a plăcut Riesling-ul lor, de această dată mi-a atras atenție Moscato, un vin alb deliciooos! Chiar vă recomand să le căutați pe astea două, sau cel mai bine să le încercați chiar pe terasa vinăriei într-una din zilele verii care vine.

Și în al treilea rând, motivul pentru care să considerați neapărat o vizită la Asconi este bucătăria tradițională pe care o oferă. La fel ca și vinul, delicioasă! Ca la mama acasă 🙂 Dar în combinație cu vinul lor? You have to try it!

13198401_10201919656428376_2603073612680061935_o
Poză de Ionuț Bunescu

Acum fiți atenți, vinăria e foarte solicitată, deci nu știu ce va fi în vară. Cât am stat noi acolo, mai erau 2 grupuri de străini, unul dintre care tot a unui proiect organizat de ANTRIM și finanțat de USAID, așa că o rezervare mai din timp va fi binevenită.

Articol scris în cadrul Instameet-ului #DescoperaMoldova (11-15 mai 2016), organizat de către Asociația Națională pentru Turism Receptor din Moldova (ANTRIM), cu suportul partenerilor strategici: Proiectul de Competitivitate al USAID Moldova și Oficiul Național al Viei și Vinului (ONVV), cu susținerea partenerilor: Aria Hotel, Eco Resort Butuceni, ASCONI Winery, Castel Mimi, Cricova și Mileștii Mici, găzduit de către Orheianca.eu.

One thought on “De ce-mi place să merg la vinăria Asconi

Leave a Reply

