La pas prin Cluj

Tare de mult, adică de vreo trei luni de când am făcut draftul, am vrut să scriu despre Cluj-Napoca (mai departe Cluj), dar ceva ceva mă oprea. Ceva-ceva-ul ăsta e dragostea a două prietene (servus Nata, servus Tanya) față de a doua capitală a României și frica mea de a spune ceva nu la locul său. Fetele astea sunt îndrăgostite de Cluj, cum eu sunt de București, despre care tot neapărat trebuie să scriu.

Pe lângă o vizită la Cluj, v-aș mai recomanda să alegeți perioada de vizită în vară sau în alte luni calde ale anului, când se mai înverzește, că orașele nu sunt tare atrăgătoare pe vânt, ploaie și ninsoare. A se lua orice oraș din lume, a se evita comparația cu Paris, care e frumos oricând și oricum :))

Așa că, ajungeți neapărat la Cluj dacă:

  1.  Vă plac orașele universitare și pline de studenți și tineri. Clujul e o descriere perfectă a ceea ce înseamnă un oraș universitar, un oraș dedicat muzicii, culturii și distracției. Mai ales vara!
  2. Vă plac plimbările pe străzi bogate arhitectural. O rătăcire pe străduțe lăturalnice sau în Orașul Vechi vă vor însufleți cu clădiri frumoase și localuri simpatice.
  3. Apropo de localuri, am impresia că în Cluj proprietarii se întrec la decoruri și design cât mai neobișnuit. De exemplu, local ca Samsara nu am mai văzut nicăieri în altă parte.
  4. Vă plac oamenii frumoși, călduți, colorați, diferiți. Nonconformismul și zâmbetul pe față este purat cu mândrie de fiecare locuitor. Apropo, prima data când am vizitat Clujul, tot ce-i posibil că am văzut băieții de la Subcarpați. Asta încă nu e sigur, dar foarte posibil :))
    IMG_0479
  5. Vă place să faceți shopping, daaar mai ales să cumpărați cărți! Pentru shopping sunt 2 mall-uri mari, dar pentru cărți sunt un milion de librării și anticariate!
  6. Nu sunteți împotrivă să ieșiți din Cluj la vreo 35 de km și să vizitați unul dintre cele mai frumoase locuri din România și din întreaga lume – Salina Turda.

Așteptați un piculeț să se mai încălzească și înverzească și cumpărați-vă un bilet spre Cluj!

Leave a Reply

