Mergem la Carusel sau vizităm Verona?

Cu aproximativ un an în urmă, la București se anunța deschiderea unei noi librării Cărturești. Cărturești Carusel.IMG_20150919_151712

În comparație cu concurenții săi, dar și cu alte companii care tind spre modernizare, elemente de design inovative, Cărturești urmărește restaurarea unor clădiri vechi pentru a oferi cititorilor un spațiu bogat nu doar prin oferta sa de cărți, dar și prin istoria deosebită a locului.

Deci, Cărturești Carusel a trezit un interes deosebit înaintea lansării sale, dar și după ce i-au fost deschise ușile. Nu numai bucureștenii au rămas plăcut surprinși de conceptul unei astfel de librării, ci și noi, moldovenii ne-am dorit s-o vedem.

Într-adevăr, clădirea în care se află librăria este o adevărată comoară arhitecturală din Centrul Vechi al Bucureștiului. La restaurarea și reabilitarea librăriei s-a lucrat mai multe luni, iar investițiile au fost colosale pentru a crea dintr-o clădire uitată, un adevărat spațiu cultural.

Cărturești Carusel se află pe str. Lipscani 55 și are șase etaje, oferind clienților săi în jur de 10-15 mii volume de cărți, dar și alte produse.

Carusel este a doua cea mai mare investiție într-o librărie Cărturești, după Verona. Totuși, despre Cărturești Verona sunt sigură că știu mai puțini turiști, pentru că pasionații de lectură din București, cu siguranță, au auzit de ea.

Eu nu am știut de Cărturești Verona, până nu am fost adusă de mână chiar înăuntru și de care m-am îndrăgostit imediat. De ce m-am îndrăgostit? Exteriorul clădirii nu prea atrage atenția trecătorilor, dar cu primul pas făcut în interior, librăria își face efectul – te transpune într-o atmosferă nemaipomenită de epocă. Acele uși mari pictate, poduri deosebit de frumoase, ferestrele largi, toate îți oferă șansa de a te muta imaginar în România secolului trecut. Clădirea, aflată pe str.  Verona 13-15, a fost și librărie și anticariat și spațiu public pentru diverse evenimente culturale și întâlniri ale intelectualilor și politicilor români. Toate acestea au avut loc dintr-un simplu motiv, proprietarul imobilului, Dimitrie Sturdza este pasionat și el de lectură.

Eu nu prea (deloc :D) am fost pe la întâlniri din secolul trecut a intelectualității românești, dar cel puțin, atmosfera din librărie păstrează spiritul unei case deschise pentru cultură și discuții artistice. Când m-am plimbat prin librărie, mi-am amintit imediat de filmul The Necessary Death of Charlie Countryman, când Charlie ajunge la Gabi acasă.

Deci, dacă ar fi să aleg între aceste două librării, aș alege Verona, care e mai aproape de preferințele mele. Dar, cum am scris mai sus, Carusel oferă de asemenea un motiv de admirație estetică, deci nu ar trebui ratată în vizita voastră la București.

Dacă să vorbim mai puțin despre cărți, cititorul apreciază mult și experiența alegerii unei opere și actul de lectură, astfel Cărturești își îndeplinește deosebit de frumos scopul.

Leave a Reply

