Two beer or not two beer?

*Acest articol conține plasare de produs

Chiar dacă ne îndreptăm cu pași calendaristici spre iarnă, și nu are importanță timpul de afară – iarna va veni oricum, vara și căldura au mereu loc în gândurile mele. Iar dacă vorbim despre vară și căldură, atunci discuțiile despre bere își au și ele rostul.

Berea nu este printre băuturile mele cel mai des consumate, dar îmi place uneori să o savurez. Numai gândul la mare, plajă, prieteni, căldură îmi provoacă sete și poftă de bere. Ce să mai vorbim dacă berea este nr.1 printre băuturile care potolesc cel mai bine setea. Iar dacă vă spun că ea conține vitamine și antioxidanți, previne unele boli și îmbătrânirea, cred că vă schimbați puțin părerea și nu o veți mai considera o băutură simplă care și îngrașă. Berea, consumată cu moderație, este o adevărată sursă de substanțe folositoare.

Berea Kozel apare pe piața moldovenească în anul 2012, iar în această toamnă ne-a fost propusă combinarea celor două feluri de bere, blondă și brună, într-o singură halbă. Proporțiile de bere în halbă variază în dependență de preferințele fiecăruia:

  • 80/20 ( 4 părți de bere blondă și o parte de cea brună)
  • 50/50
  • sau orice altă combinație pe care vă este curios să o gustați!


sursă imagine: cargocollective.com

Combinațiile au un gust deosebit și poate fi ceva interesant de încercat pentru cei care nu știu ce fel de bere să aleagă. Ca de exemplu eu – nu am o preferință anume și îmi place să încerc din mai multe feluri.

Istoria berii Kozel se trage de foarte demult, de prin anul 1874 și este considerată una dintre cele mai bune beri din Cehia. În 2012, Kozel 11 a fost desemnată berea anului în Cehia. Și chiar dacă nu am reușit să vizitez micul orășel de lângă Praga  – Velke Popovice, anume acel orășel unde se află marea berărie Kozel, am gustat și eu din Kozel chiar acasă la el, cînd am vizitat Cehia. Gustul mi-a părut diferit, însă la întâlnirea cu producătorii am aflat că, de fapt, sunt 3 feluri de beri Kozel Svetly (blondă) în Cehia și doar una se produce la noi în Moldova. De aia a fost diferită la gust berea din Cehia și cea din Moldova 😛 Așa că atunci când plec data viitoare în Cehia, am să gust de toate, câte puțin, da?

Întrebarea totuși rămâne: two beer or not two beer? Eu zic two beer! Cel puțin puteți încerca.

Preferințele fiecăruia sunt foarte diferite: blondă, brună, sau blondă și brună într-un pahar, cu suc de lămâie, cu suc de mere, cu suc de banană (salut Verginia :D) și astea sunt numai ce eu am reușit să gust 🙂

Chiar și berea are calități folositoare pentru sănătate, dar să nu uităm de moderație!

Na zdravi!

Leave a Reply

