Cel mai frumos Centru Vechi – Praga

În articolul trecut v-am povestit despre fericirea mea de a ajunge în Praga și despre specificul regiunii turistice Vysehrad, recomandându-vă locuri de vizitat anume în acea parte a orașului.

Cum am mai spus, Praga, frumoasa capitală cehă, are patru regiuni turistice principale, despre care am să vă povestesc în mai multe articole.

Am să încep circuitul turistic cu cea mai principala parte a unui oraș istoric, a unei capitale europene, și anume cu Orașul Vechi (Stare Mesto) care unește în perimetrul său geografic cela mai importante atracții pragheze:

În Centru Vechi am văzut cei mai mulți turiști din tot orașul și nu degeaba, pentru că dacă ajungeți acolo, puteți petrece o zi întreagă și tot nu veți reuși pe toate să le faceți și pe toate să le vedeți.

Ceasul astronomic este punctul central și reprezintă, de fapt, un o simbol al orașului, la fel ca și Podul Karlov. Ceasul, cred că, e cel mai frumos lucru văzut în Praga. Cu o mulțime de elemente, foarte colorat și frumos, ceasul m-a vrăjit. La ore fixe, are loc mici spectacole și preț de câteva minute, înainte de spectacol și în timpul acestuia, toți turiștii stau cu capul sus și urmăresc figurinele care apar rând pe rând. Să spun sincer, m-am așteptat la mai mult, ca acestea măcar să iasă din construcție, însă spectacolul nu m-a impresionat.

Biserica Panny Marie pred Tynem nu am reușit să o vizităm pentru că era în restaurație, dar aceasta poate fi văzută mai bine dacă vă urcați în turnul din stânga Ceasului astronomic. Sus, se deschide o priveliște minunată, se vede și piața Centrului Vechi și biserica și întreaga Praga. Vă recomand neapărat să vă urcați sus pentru o panoramă o orașului.

Biserica Sfântului Iacob, la care nu am ajuns, pentru că nici nu am știut de ea și cât este de grandioasă, va fi primul lucru pe care-l vom vizita data viitoare. Are o clădire foarte simplă în exterior, dar interiorul ei te lasă fără cuvinte. Un must see pentru următoarea vizită!

O altă atracție care-ți fură privirea este Casa municipală, locaș a multor concerte, reprezentații și expoziții. Intrăm data viitoare, iar ce am reușit să vedem de afară, cu siguranță ne-a lăsat fără cuvinte. Alături se află și Turnul de Pulbere, obiectiv arhitectural și cultural important.

Labirintul de oglinzi te va ameți la propriu. Nu am mai fost vreodată printr-un labirint de oglinzi, de accea chiar și camera de mici dimensiuni a fost interesantă pentru mine 🙂 Oglinzile te dezorientează complet și nu mai înțelegi pe unde să mergi, iar pentru orientare te folosești de mâini, pentru că ochii te vor duce drept în oglindă! Înăuntru este și o sală cu Caleidoscop. Te așezi ca la cinema și privesți imaginile plutind pe tot ecranul! Nouă ne-a plăcut.

Sinagoga Spaniolă se află în cartierul evreiesc, alături de Sinagoga Evreiască, și a devenit muzeul culturii și istoriei poporului din Ierusalim. Le vizităm cu siguranță următoarea dată!

Îmi pare că de fiecare dată când vei vizita Praga vei descoperi ceva nou. Acest oraș ascunde atâtea locuri frumoase!

Leave a Reply

