Vizitat-am Praga, fost-am în poveste!

Mulți își doresc să ajungă în Paris, mulți strâng bani pentru New York sau India, însă dorința mea cea mai mare de vreo 5 ani a fost ajung în Praga. Țin minte cum am auzit denumirea acestui oraș cu mulți ani în urmă și cum l-am căutat pe google – și până aici a fost. Dragoste la prima vedere! M-a fascinat orașul de la primele poze și din primele istorioare citite. Iar apoi, această boală s-a dezvoltat de-a lungul anilor, transformându-se într-o obsesie de a distribui tot ce văd/citesc/ascult despre Praga pe facebook, așa ca toți prietenii mei să-mi cunoască dragostea și să sufere alături de mine 😀

Cu toate acestea, dorințele se îndeplinesc atunci când aștepti mai puțin. Eu mi-am promis în ianuarie ca anul acesta să vizitez în sfârșit Praga și fiecare lună puneam ceva bănuți de-o parte pentru o vacanță în vară. Am fost în Praga în martie, tot de la prieteni am aflat de o ofertă și am decis ca visul meu să se îndeplinească mai devreme 🙂

În continuare, printr-o serie de postări despre Praga (pentru că oricum, să scriu totul aici e foarte mult de scris) am să vă descriu (subiectiv) orașul din perspectiva locurilor de vizitat și sfaturilor de urmat pentru o petrecere memorabilă în Praga. Am să includ și locurile pe care nu am reușit să le vizitez, dar la care nimeresc neapărat data viitoare.

Orașul are patru regiuni care, conțin, de fapt, toate atracțiile turistice, sau marea parte a lor, care sunt în apropiere unele de altele și sunt accesibile chiar și fără transport public. Acestea sunt: Nove Mesto (Orașul nou)+ Vysehrad, Stare Mesto (Orașul Vechi) , Mala Strana (Mica țară) și Hradcany.

Noi am stat în regiunea Vysehrad, de aceea am să încep anume cu acest sector plus Nove Mesto care sunt aproape una de alta și pot fi vizitate consecutiv.

Piața Wenceslas (Vaclavske namesti – așa se numește și strada) reprezintă, de fapt, un bulevard principal în jurul căruia se învârt toți localnicii și toți turiștii. Aceasta se întinde de la Muzeul Național și până în piața Orașului Vechi (Staromestska Radnice). În clădirile de-a lungul bulevardului sunt amplasate cafenele, magazine de brand internaționale, dar și magazine locale de unde vă puteți cumpăra „amintiri” – tricouri cu I love Prague (8 euro), hanorace (16 euro), magneți (de la 1 euro) și alte suvenire.

La începutul Podului Legiunii este amplasat Teatrul Național (Narodni Divadlo), exteriorul căruia se află în restaurare, însă teatrul lucrează. Cu toate acestea, o mare parte a arhitecturii teatrului poate fi admirată, iar sincer să vă spun – chiar aveți la ce vă uita 🙂

Biserica sfintei Ludmila (Kostel sv. Ludmily) este, pe lângă scopul său religios, și un monument arhitectural deosebit. Construită în stil gotic, aceasta cu siguranță nu va lăsa indiferenți pe cei care au rămas impresionați de Notre Dame de Paris sau Strasbourg. De asemenea, în curtea exterioară a bisericii este și un poembox, la care îți poți alege un poet ceh și să-i asculți versurile în original, desigur dacă cunoști ceha 🙂

Un alt loc căutat de mai toți turiștii este Casa dansatoare (Tancini Dum) care este amplasată la începutul podului Jiraskuv. Fred și Ginger, cum mai sunt numite aceste două clădiri, sunt constuite într-o locație cu mai puține atracții turistice, însă dacă vă plimbați de-a lungul Vltavei, le veți găsi.

Unde nu am ajuns, dar ce neapărat vizitez data viitoare:

Vysehrad este o cetate construită pe un deal de-a lungul râului Vltava. Fortăreața are în interior și un cimitir în care sunt îngropate mai multe personalități cehe și o biserică în stil gotic. Chiar dacă am stat aproape, nu am reușit să ajungem la ea, dar o vizităm cu siguranță.

Revin în următoarele postări cu recomandări din celelalte regiuni turistice din Praga și cu atracții din afara capitalei, aflate la 70 de km de cel mai frumos oraș! Stay tuned!

One thought on “Vizitat-am Praga, fost-am în poveste!

Leave a Reply

