Despre Marketingul de pe Cousera

Mie îmi place să învăț. Îmi plac lucrurile noi, creative, practice, bazate pe exemple și situații reale. Din greșelile și succesele altora poți trage concluzii și te poți inspira. Ce ne oferă universitatea este baza teoretică absolut necesară, însă în nici un caz cunoștințele complete într-un domeniu. Dacă nici nu dai peste vreun profesor, doi care să te inspire și să te îndrăgostească de obiectul său, poți spune că mai nimic nu faci la universitate. Eu am avut noroc, am câțiva profesori preferați.

De când a început să-mi placă marketingul, adică de când am ajuns la Marketing la universitate, încerc să caut mereu să mă informez despre cât mai multe din domeniu. Să citesc, să privesc, să ascult și să învăț, învăț, învăț!

Anul trecut, pe lângă perechile de la universitate am mai făcut și niște cursuri online de marketing pe Coursera. Despre Coursera am aflat pe forumuri încă de la începutul existenței sale, însă tot nu începeam vreun curs sau nu-l duceam până la capăt din lipsă de timp sau lipsă de interes față de domeniile alese, care sunt o mulțime pe site și din diferite arii: economie, sociologie, istorie, arte, medicină și multe altele.

Eu am căutat tot ce-i legat de Marketing și anul trecut am făcut 2 cursuri, pe care le-am finisat cu succes și de la care am învățat o mulțime de lucruri interesante.

Primul curs, oferit de Universitatea din Pennsylvania, se numește An introduction to Marketing, iar informații despre el găsiți aici.

coursera_marketing_600Acesta este unul destul de complicat, dar și informativ în același timp. O mulțime de noțiuni, principii și aspecte ale activității de marketing sunt analizate și explicate chiar pe înțelesul începătorilor. Eu mă trezeam la lecții că știam deja unele dintre informațiile predate, doar pentru că am făcut acest curs. E nevoie de răbdare, timp și atenție concentrată pe ce se explică. Modulele se termin cu un mic test, iar la sfîrșitul cursului se suține un examen din toate temele trecute.

Al doilea curs pe care îl recomand este Advertising and Society de Universitatea Duke.

mooc_logoCursul dat, în comparație cu primul, este mult mai relaxant, cu puțină teorie, însă foarte interactiv și interesant. Este organizat într-o manieră mai puțin teoretică, prezentând istoria și diverși factori de influență a marketingului pe parcursul timpului, redând rolul publicității în viața noastră, în crearea percepțiilor pe care le avem. De asemenea, înscriidu-vă la curs, obțineți acces la o bibliotecă mică, dar frumoasă de articole despre marketing, cu studii de caz și informații utile.

Următoarea sesiune începe de pe 16 februarie, de aceea vă îndemn să aplicați și să profitați de toată informația din cursul dat.

Toate cursurile de pe site sunt gratuite, iar la final, cu susținerea examenului primești un certificat de participare la curs. Dacă îți dorești un certificat legal semnat, trebuie să plătești pentru unul, iar prețul lui diferă de la un curs la altul. De asemenea, este posibilă însușirea unei specializări, care presupune de fapt, mai multe cursuri pentru care primești o diplomă, însă specializarea costă ceva mai mulți bani.

Ce cursuri ar fi interesante pentru cei din Marketing:

1. Specializare: Digital Marketing, care va dura din aprilie până în noiembrie și costă 294$

2. Curs: Advertising and Society, perioada 16 februarie – 30 martie, gratuit

3. Curs: An introduction to Marketing, perioada încă nu se cunoaște, iar cursul este gratuit

4. Curs: Ignite your every day creativity, 16 februarie – 30 martie, gratuit

5. Curs: Successful Negotiation: Essential Strategies and Skills, poți să-l începi când vrei și nu se oferă nici un fel de certificat

6. Curs: Advanced Competitive Strategy, de asemenea nu are date fixe și nu oferă certificate

7. Curs: Content Strategy for Professionals 1: Engaging Audiences for Your Organization, 30 martie – 10 mai

8. Curs: Content Strategy for Professionals 2: Expanding Your Content’s Impact and Reach, 1 iunie – 12 iulie

Sunt și alte cursuri despre comunicare, design și management, de aceea chiar vă îndemn să intrați, să vă înregistrați și să învățați. Eu cred că am să mă înscriu la ultimele două, așa că ne vedem la lecții 🙂

Leave a Reply

