Cu low-cost în Budapesta

     Iarna aceasta am decis să nu mă duc în munți. Să mai pun niște bani și să mă duc în altă parte, decât Brașov și alte orașe de prin apropiere. Nu spun că e rău acolo, dar de la vizite anuale în aceleași regiuni te cam saturi și m-am gândit: cu aproape aceeși bani aș putea să văd și altceva. Astfel, iarna asta am ajuns în Budapesta. Nu știu cum? de ce? am ales anume această destinație, dar undeva adânc în sufletul meu (de) călător, eu știam că trebuie odată și odată să ajung acolo.IMG_0530

     De fapt, motivul alegerii acestei destinații e mai simplu – prin noiembrie găsisei niște bilete low-cost din Târgu-Mureș în Budapesta, la 43 de euro. Atunci mi s-a părut super ieftin și mi-a intrat în cap ideea de vacanță perfectă în Budapesta. Numai că înainte să comand biletele trebuia să clarific cu examenele la universitate (pentru că biletele cădeau fix pe finalul semestrului), să văd dacă am bani de cheltuială și alte treburi care trebuiau să fie sigure înainte ca să rezervez biletele. Așa am ajuns la finele lui noiembrie că toate astea de mai sus încă erau neclare, iar biletele la avion au ajuns la 80 de euro. Am spus că nu e soarta să vad anul acesta (adică trecut) Budapesta și m-am resemnat cu ideea. După un timp a apărut ideea că na, de ce să nu plecăm cu autocarul din Cluj, că e la o aruncătură de băț și mai economisim și bani pe transport. Așa că a fost hotărât să plecăm în vacanță cu autocarul din Cluj. Drum lung, dar merită.

     Unul din lucrurile înțelese anul trecut? Nu ești călător adevărat până nu te folosești de booking.com 🙂 Eu anul trecut am făcut foarte multe lucruri noi, printre care a fost rezervarea unui hotel prin booking și rezervarea locurilor într-un autocar românesc printr-un site, de care nu m-am folosit niciodată. Și asta e experiență, nu?

     Vizita mea, la minim necesar, a costat în jur de 125 de euro. Aproape cam cât m-ar costa aceeași vacanță la Poiană. Ce a inclus această sumă? Transport, cazare 4 nopți, mic dejun. Tot ce se include într-un cost de vacanță la Poiană. Cum am obținut așa cost? Poftim calculele:

Transport:

     Chișinău – Cluj – 320 de lei. Dus întors – 640 de lei. Dacă sunați la gară e 380 sau 390, nu mai țin minte. Sunați direct la șofer și rezervați-vă locuri. Cluj – Budapesta: dus întors – 160 de roni, pentru studenți. Găsiți și mai ieftin, la noi era perioada de sărbători și așa tarif am găsit. 160 roni*4,3= 690 lei. Noi am dat comandă pe autogari.ro. Achiți, îți vin biletele pe mail, le prezinți șoferului.

Cazare + mic dejun inclus în preț:

     Noi ne-am cazat la Hotel Papillon. 3 stele, la 5 minute de stația de tramvai, la 15 minute de pod de pe care se vede Parlamentul și alte clădiri minunate din oraș. Preț pe cameră dublă pentru 4 nopți, cu mic dejun inclus – 93 de euro. Plus o taxă care nu e inclusă în preț de 1,5 euro pe noapte de persoană. Hotelul într-adevăr e foarte ok pentru prețul dat și cel mai important e hotel: cu baie în cameră, frigider și cheie. Asta e unul din lucrurile importante – să fii sigur unde-ți lași bagajele, că poți veni în cameră să te odihnești și nu stai în rând la baie.

Tips-uri pentru a vizita Budapesta: Folosiți transportul public: autobus, tramvai, metro – un bilet costă 350 forinți, în jur de 1 euro. În perioada vacanței noastre 1 euro = 300 / 310 forinți.

     Nu vă bazați pe taxi, că e foarte scump. Nu vă spun ce am pățit noi, dar taxiul e destul de scump, chiar dacă are apart de calculare a costului.

     Când aflați adresa hotelului, vedeți cum puteți ajunge de la autogară până acolo. Întrebați persoanlul hotelului prin mail sau cunoscuți localnici. Dacă vă decideți pentru taxi – luați adresa completă, cu cod poștal, cu tot. Orașul e împărțit în Buda și Pesta și adresele pot coincide pentru ambele părți ale orașului.

     Nu vă planificați vacanțele în timpul sărbătorilor! Totul este închis. Chiar dacă la noi se închid numai instituțiile de stat, acolo nimic nu lucrează. Pe 24 au program prescurtat, pe 25 și 26 nu lucrează toată ziua. Aceeași situație e și cu Revelionul. Noi am pupat ușile 🙂 Dar noroc de oraș că ai ce vedea și pe din-afară și noroc de muzee, că erau deschise pe 26.

     Dacă sunteți student – luați-vă carnetul de student. Dacă aveți ID sau pașaportul român sau de orice altă cetățenie europeană, luați-l pentru intrările la muzee și alte obiective. Sunt reduceri. Studenții au – 50%, ceea ce pentru un student e foarte îmbucurător.

     Puteți mânca în oraș cu 10 euro/zi, mai ales dacă aveți dejun la hotel. Sunt o mulțime de fast-food-uri și restaurante chinezești tot orașul. În magazinele mici și prin centru – mâncarea/apa e mai scumpă. În marketuri sunt prețuri foarte ok, puțin mai scump decât la noi, ceva chiar mai ieftin.

     În timpul sărbătorilor, magazinele au reduceri frumoase la haine. Celelalte lucruri sunt la fel de scumpe 🙂

     Neapărat vizitați Szimpla Kert – al treilea cel mai fain bar din lume. Noi nu am ajuns acolo, era închis. Sărbători!

    Rupeți-vă picioarele prin oraș. Aveți ce vedea, de ce vă minuna. Foarte frumoasă capitală.

Acum pe wizzair găsiți bilete Târgu-Mureș – Budapesta la 20 de euro, dus întors. Bănuți, așa că profitați!

3 thoughts on “Cu low-cost în Budapesta

Leave a Reply

