Generator: impresii peste impresii

    Prima etapă a Hackathonului Generator a luat sfârșit, bucurând 10 echipe care au trecut mai departe (vezi aici echipele), în etapa de pre-accelerare care se va termina pe data de 22 decembrie, atunci când va avea loc finala și vor fi desemnate cele 4 echipe câștigătoare.

     Între timp, pe parcursul celor două săptămâni, participanții sunt instruiți și îndrumați de mentorii proiectului și alți experți din diverse domenii. În fiecare zi, echipele participă la traininguri pentru a-și dezvolta proiectul mai departe și pentru a-l îmbunătăți. Unele echipe chiar au schimbat câteva nuanțe în ideea inițială, pentru că comunicând cu mentorii, aceștia le-au indicat anumite aspecte de luat în vedere.

10351530_799999913413680_6340824216352980022_n

     Ce vreau să menționez este faptul că multe idei – și inițiale, și cele care au trecut în următoarele etape sunt axate pe sectorul vitivinicol, demonstrându-ne încă o dată că Moldova are cu ce se promova în acest domeniu. Echipele pot profita de ocazia de a vizita Vernisajul Vinului pentru a-și promova ideea, pentru a găsi sponsori și parteneri.

    Bucură momentul că echipele s-au concentrat mult pe proiect și în cele 48 de ore au reușit să dezvolte mai mult decât un simplu concept. Unii și-au creat deja site, alții și-au găsit parteneri care să-i susțină mai departe. Consider că acest lucru a fost posibil datorită și organizării foarte bune a spațiului de lucru, programului și evenimentului în general. Mulți participanți s-au arătat plăcut surprinși de ceea ce s-a petrecut în weekend, pentru unii fiind prima experineță de acest gen, alții având un background considerabil în domeniul evenimentelor similare.

Hackathonul are o atmosferă foarte friendly și este plăcut să lucrezi. Din partea mentorilor s-a simțit interes, iar sfaturile acordate au ajutat echipa să ne orientăm corect in domeniu. DiscoverUs Moldova

Suntem cei mai fericiți dintre pământeni că am ajuns să fim parte a acestui proiect. Aici am găsit cel mai bun WorkSpace ever, de la condiții până la atmosferă!
Mentorii sunt o tema aparte, am avut niște mentori super, ne-au inspirat și ne-au îndrumat în cel mai bun mod, un mulțumesc enorm lor. FOLKS

Echipa  în întregime a căzut de acord că a fost poate cel mai bine organizat hackathon la care am participat. Am simțit mult lucrul depus în organizare și infrastructură, încât pe toată durata evenimentului am putut să ne focusăm în întregime pe idee și echipă. Ne place tare mult ideea de co-working space, accesibil 24/7.
Mentori de calitate și foarte interesați în rezultat. Nu am fost nevoiți să căutăm pe nimeni, de noi s-au apropiat, au venit cu sugestii, soluții și sfaturi foarte utile. Winefique

Hackathonul a fost foarte captivant şi stresant în același timp: să faci într-o perioadă atât de scurtă un produs care să promoveze Republica Moldova este un challenge și noi l-am acceptat. Toţi lucrează, toţi comunică, toţi dau idei şi toţi încearcă să fie primii. Comunicarea cu mentorii, juriu şi participanţii a fost probabil cel mai important aspect din întregul eveniment, anume ei şi experienţa lor ne-au dat multe idei, şi ne-au inspirat pentru dezvoltarea proiectului. Moldova Wine Guide

     Cum se vede, participanții într-adevăr au rămas impresionați de eveniment și conceptul acestuia. Cred că și organizatorii sunt bucuroși de așa aprecieri și de ceea ce au reușit să desfășoare.

   10733984_799999470080391_1958157137129803445_n

     De asemenea și mentorii au doar păreri pozitive despre proiect și posibilitatea oferită tinerilor prin acesta:

Sunt bucuros că au prevalat ideile ce țin de vinifcație. Acest lucru denotă încă o dată faptul că oamenii sunt interesați tot mai mult iîn dezvoltarea culturii de consum al vinului în Republica Moldova. Toate ideile pentru sectorul vinicol au fost bune, chiar dacă se aseamănă mai mult sau mai puțin. Am rămas plăcut surprins de pasiunea față de vin a unor partcipanți din sectorul IT. Anume această pasiune va duce până la urma la crearea unui produs bun! Adrian Digolean

Orice idee are potențial, unele mai mare, altele mai mic, dar totuși, toate pot fi considerate “de succes”. Ele într-adevăr pot deveni de scucess – doar dacă echipa va fi atentă, va avea grijă de idee, de implementarea ei si de multe alte detalii. Sunt foarte multe aspecte de ținut cont. Sergiu Nagailic

Echipelor care au trecut în etapa a doua sunt realiste, au șansa cea mai mare de a realiza proiecte de succes, atât pentru a ridica nivelul de recunoaștere a Moldovei, cât și pentru a servi străinilor și localnicilor în descoperirea acestei țări. Mi-au plăcut cel mai mult DiscoverUs Moldova și Medical Tourism. Teodor Turta

După părerea mea, echipele cu cel mai mare potențial sunt: Winefique și EpicTravel. Dumitru Slonovschi

Din proiectele care au fost alese de juriu menționez că cele mai mult mi-au plăcut următoarele idei: EpicTravel, FOLKS, Medical Tourism, Wine Portal, Wine Testing. Anatol Golovco

Eu, ca persoană care am fost prezentă pe parcursul celor două zile (nu și nopți) alături de echipe, am îndrăgit și eu unele proiecte, și anume:

Winefique – din majoritatea proiectelor orientate spre sectorul vitivinicol, chiar ideea unui blog îmi pare mai atractivă și mai accesibilă unui public specializat. Blogul permite un dialog deschis și relații mult mai apropiate cu utilizatorii, decât în cazul unui site sau a unei aplicații.

FOLKS – băieții promovează tradiția, cultura românească și naționalismul, iar asta eu cred că este lăudabil. Și plus la toate, au imprimeuri foarte faine pe tricouri / hanorace.

EpicTravel – eu chiar vreau să descopăr Moldova și cred că băieții vor putea organiza un astfel de proiect pentru promovarea locurilor frumoase din țară. La fel ca și mulți cetățeni consider că turismul e undeva înafara Moldovei, iar dacă ei vor reuși să dezvolte ceva realist și interesant, eu am să particip cu drag la un tur (sau mai multe) prin Moldova. Pentru că e aproape și pentru că e al tău 🙂

Medical Tourism – am auzit de multe ori că serviciile medicale din țară sunt mai ieftine decât cele de peste hotare. Cred că putem bate în acest punct, astfel vom dezvolta mai multe domenii, cred eu, cel turistic și cel terapeutic/medical.

Acestea sunt impresiile și concluzie primei etape a Hackthonului Generator. Revin pe parcurs cu alte momente și păreri, așa că stați cu ochii pe blog!

Leave a Reply

