Generator: aplică cu o soluție pentru Moldova!

       Aici am scris despre un proiect nou de promovare a Republicii Moldova și a produselor sale, lansat de MIEPO și care se va desfășura în luna decembrie a acestui an. V-am dat indicații despre eveniment în sine și despre aplicare și participare. Dacă aveți vreo idee sau dacă căutați inspirație pentru un nou proiect, vă vin în ajutor cu niște concluzii de la întâlnirile petrecute între sectoarele la care se referă Generator-ul, pentru o imagine de ansamblu asupra așteptărilor companiilor din: Turism, Industria textilă și Sectorul Vitivinicol.
10407145_784481974965474_825522161806720209_n


Turism:
1. Companiile din domeniul turistic nu au un sistem național de rezervări online
2. Nu există un ghid online de promovare a Republicii Moldova, de care fiecare binevoitor să beneficieze atunci când are nevoie
3. Nu există o hartă interactivă în care ai putea să-ți planifici călătoria prin țară: nici ca turist, nici ca agenție specializată, marcând trasee sau puncte de atenție turistică
4. 80% din timpul unei companii turistice/tour operator este focusat pe promovarea serviciilor sale
5. Nu există nici un sistem integrat de colectare și publicare a pozelor calitative cu imagini din Moldova
6. Nu exista mecanisme și proceduri, ghiduri ce ar facilita sectorul în promovarea pe platformele online internaționale deja existente, precum: forsquare, instagram, trip advisor, vimeo, booking.com, pinterest, flikr, wikipedia ș.a.
7. Nu există conținut calitativ despre Moldova pe canalele intenaționale de promovare (acealeași menționate la punctul anterior)
8. Nu sunt aplicații interactive și distractive cu conținut din domeniul turismului.
9. Nu este o bază de date online care să conțină diverse resurse, materiale și documente.
Industria textilă:

1. Companiile din domeniul textil sunt interesate într-un produs destinat publicului larg, care în rezultat va crește vânzările.

2. Se dorește crearea unei legături între producătorii autohtoni și diasporă. Promovarea imaginii domeniului textil moldovenesc nu doar în limitele naționale, ci și la nivel mondial pentru o extindere ulterioară pe piețele externe.

3. Se doresc mai multe produse, proiecte de promovare a companiilor din domeniu.

4. O provocare este lipsa unei aplicații de recomandare a pieselor de îmbrăcăminte pentru o anumită stare, după tendințe și cu o simplitate de utilizare maximă pentru a-ți planifica o ținută completă.

5. Se dorește creșterea și consolidarea cererii la produsele textile.
6. Nu există sinergie în domeniul textil.

Sectorul Vitivinicol:
1. Lipsa unei sinergii informaționale pentru companiile vitivinicole, un exemplu fiind Wine of Chile, care ar include și o listă neagră a companiilor care nu-și onoreză obligațiile.
2. Oamenii nu posedă cunoștințe de bază despre categoriile de vin și nu știu cum să aleagă pentru o asortare armonioasă.
3. Lipsește o cultură generală, educare fundamentală de consum a vinului.
4. Crearea unei aplicații similare cu Vivino, destinată pieței moldovanești.
6. Nu există galerii virtuale, care să inițieze consumatorul în procesul de preparare a vinului, de la culederea roadei și până la amabalarea sticlei.
7. Este necesară practica de consultare a unui somelier atunci când este nevoie. 

       Trăim într-o lume care se dezvoltă într-un ritm amețitor, iar efectele globalizării se resimt peste tot,  sectorul IT devenind forța motrice a acestui proces continuu. Inevitabile sunt efectele globalizării și în lumea vinicolă, acolo unde bătălia pentru locul pe raft este una dură, iar câstigator este acela care antrenează cele mai eficiente mijloace de promovare, astfel încât produsul să fie recunoscut și apreciat de consumatorul final.
     Anume din aceste considerente a și fost creat Oficiul Național al Viei și Vinului, scopul căruia este de a promova vinurile de calitate, atât în Republica Moldova, cât și peste hotarele ei, acolo unde concurența este una foarte acerbă.
       Odată cu lansarea proiectului  “Generator ” de către MIEPO,  producătorilor de vinuri de calitate li se oferă o șansa inedită și anume cea de a antrena sectrul IT în elaborarea și implementarea unor  idei ce ar putea influența pozitiv dezvoltarea întreprinderilor vinicole și anume: notorietate, piețe noi, produse de calitate etc, fapt care va avea un impact pozitiv asupra promovării Republicii Moldova pe plan internațional ca țară producătoare de vinuri de calitate.

Adrian Digolean (mentor)
specialist marketing,
Oficiul Național al Viei și Vinului, Wine of Moldova

_________
Dacă consideri că Moldova trebuie promovată și ai vreo idee sau dorești să-ți aplici cunoștințele de IT, marketing, social media pentru a face mai vizibilă imaginea țării la nivel internațional, atunci Aplică până la 2 decembrie pe site-ul proiectului. Fie că aplici cu o idee sau ca un specialist (developer, marketolog, designer, fotograf, social media specialist) citește regulile şi condiţiile de participare și prinde curaj pentru o nouă provocare!
Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s