Pentru inspirație, vizitează Neamțul!

Tot județul. În câteva zile. Nu te grăbi și înnarmează-te cu răbdare, că ai multe de vizitat.

Dacă ați decis să faceți o vizită #priNeamt, ceea ce am făcut eu la începutul lui septembrie, într-o experiență foarte frumoasă despre care am scris aici, și dacă tot ce a fost postat despre #priNeamt va provocat la o aventură pur românească, eu vin în ajutor cu o listă cu locuri de vizitat și lucruri de făcut.

De văzut în Piatra Neamț

Piatra Neamț e un municipiul județului și un orășel mic și foarte drăguț, unul dintre cele mai curate orașe ale României, așa cum mi-au spus mulți cunoscuți de prin Chișinău și cum au observat ochii mei prin plimbări.

Un muzeu deosebit, dedicat culturei Cucuteni, una dintre cele mai vechi civilizații europene, o valoare cu care România ar putea atrage mulți turiști.

Muzeul are sălile amenajate conform curentelor artistice și prezintă foarte multe lucrări a artiștilor nemțeni, fiin expuse mai multe lucrări ale aceluiași pictor, pentru a se vedea o linie artistică continuă.

Pentru a surprinde o atmosferă autentică românească, cu o mulțime de obiceiuri, trăsături și tradiții populare, muzeul ne induce într-o lume a parte, a casei românești, a activităților străvechi și a portului tradițional.

  • Turnul lui Ștefan cel Mare

Turnul Clopotniță, numit și Turnul lui Ștefan cel Mare, fiindcă a fost ridicat chiar de domnitor, este un simbol a istoriei din oraș înălțându-se zvelt și mândru printre munții pitorești, fiind una dintre cele mai înalte construcții din Piatra Neamț,

Toate muzeele, la fel ca și Turnul, se află în aceeași locație, în Piața Libertății care cuprinde și Primăria orașului și o mulțime de alte locuri istorice și care reprezintă un mic centrul istoric a orașului.

Un loc extraordinar, un must see de #priNeamt, Galeria afișează pe parcursul anului, cu ocazia diverselor expoziții, lucrările mai multor tinere talente, care și-au găsit exprimarea prin artă. La momentul vizitei noastre, sălile Galeriei erau pline de lucrările pictorului Ciprian Istrate, de la care am avut onoarea să ascultăm despre lucrările sale, pentru că admirarea lor nu este de ajuns. Galeria se află pe str. Privighetorii, la parterul blocului B3. și nu trebuie pierdută dacă treceți #priNeamt.

Poza de Dinu Rusu
Poza de Dinu Rusu
  •  Vârful Cozla

Dacă tot sunteți prin Piatra Neamț, urcați cu telegondola pe vârful Cozla pentru o vedere a orașului și rămâneți până seara, pentru un oraș acoperit de luminițe!

De văzut prin județ

  • Cheile Bicazului și Lacul Roșu

Cred că una dintre cele mai râvnite locații turistice de vizitat, Cheile Bicazului sunt într-adevăr o priveliște ce îți taie respirația. Mie mi-au placut mult, chiar dacă am avut așteptări mari de la mama care tot îmi povestea despre Chei și măreția lor. Lacul Roșu, de asemenea, este o atracție turistică pentru toată lumea. Numit și Lacul Ucigaș, datorită unei legende despre apa adunată și culoarea roșie a acesteia care s-a vărsat pentru un cioban și turma de oi a acestuia, Lacul Roșu oferă o priveliște minunată și un loc bun de relaxare și dat în bărci.

  •  Stațiunea Durău și Muntele Ceahlău

Dacă ajungeți în Durău și aveți o formă fizică cât de cât ok, nu ezitați să urcați muntele și vârful Toaca. Aveți doua trasee, cel puțin atâtea am descoperit eu, unul care trece pe la Cascada Duruitoare și altul care trece pe la Cabana Fântânele. Pentru traseul unu urmați crucea roșie, iar pentru traseul doi urmați banda roșie verticală. (Mă simt ca un operator de telefonie: Pentru informații despre starea contului, tastați unu! Pentru o zi frumoasă tastați 875345 :D).
De fapt, urcarea a fost cel mai fain moment pentru mine, pentru că a fost pentru prima dată când am urcat un munte (a nu se lua în calcul pârtiile de la Poiană și văile de prin Moldova :D) și a fost ceva peste puterile mele. Da da, eu mi-am ieșit din zona de comfort și m-am rătăcit în drum să mă întorc în ea, în zonă adicătelea. Când am fost anunțată să îmi iau bocanci de urcat în munți, eu nu m-am gândit la faptul că nu am urcat vreodată vreun munte, ci m-am gândit ce încălțăminte să-mi iau. Eu nici nu mi-am pus problema de a urca un munte. De unde? Deci, pe parcursul urcărei mele nemaipomenite, am avut de o mie de ori fulgerări de gânduri de a mă întoarce înapoi sau pur și simplu de a mă pune jos și a muri. Ok, nu a fost chiar așa de complicat și rezultatul și-a meritat toate eforturile, la fel ca și traseele, dar a fost un efort fizic enorm pentru mine, om care urăște alergatul și care are rezistența=zero. Peisajele deschise de sus sunt extraordinare și nu este necesar nici un comentariu în plus, înafara de faptul că urcatul merită punctul final. E foarte frumos acolo, sus!

  •  Cetatea Neamț

Aflată la marginea orașului Târgu-Neamț, Cetatea Neamț este un monument istoric de mare valoare. Povestea acesteia poate fi descoperită fie umblând brambura prin toate încăperile cetății, fie consultând ghidul, foarte amuzant, de altfel, care vă va povesti istoria cetății și întâmplările care au avut loc în acel spațiu.

De văzut în comuna Vânători-Neamț

  •  Casa-muzeu Vasile Gaman

Un spațiu plin de tradiții, de dragoste pentru istorie și neam, de cântece populare și oameni frumoși, gospodăria lui Vasile Gaman merită toate laudele pentru valorificarea culturii românești și a promovarea acesteia într-un mod deosebit. Casa-muzeu se află în satul Lunca.

Poză de Alin Popescu
  •  Mănăstirea Neamț

Mănăstirea este cel mai mare și mai vechi așezământ monahal din Moldova și include o biserică ctitorită de Ștefan cel Mare, o librărie, o tipografie, un cimitir, un osuar și alte construcții bisericești. Osuarul este locul unde se păstrează osemintele călugărilor și a altor slujitori religioși.

  • Casa Memorială „Mihail Sadoveanu”

Muzeul dedicat scriitorului, care și-a petrecut în ea verile între anii 1944-1961, a fost de asemenea reședința mitropolitului Visarion Puiu. În casă sunt expuse, pe lângă volumele lui Mihail Sadoveanu, și diverse unelte de pescuit și vânat, practicate în viață de scriitor.

Din drum spre mănăstire, acestea sunt alte puncte turistice de vizitat. Cerbi, căprioare, urși și zimbri, alături de alte animale și păsări veți vedea în parc. Veți afla informații interesante despre zimbri, veți vedea lucrări făcute de copii în cadrul cluburilor și activităților organizate în rezervație și poate veți avea ocazia să vedeți un zimbru în liberate în zona rezervației.

Ce-mi rămâne să vă mai spun despre această minunată călătorie, decât să vă dau niște sfaturi care vă vor ghida și pe voi, cu siguranță, în descoperirea și vizitarea Județui Neamț.
Deci, miraculoasa listă de sfaturi și observații de ținut cont. A se lua în serios, sau nu chiar!
1. Nu intra niciodată singur în Muzeul de Artă (cred că se aplică pentru toate muzeele), pentru că te vei desprinde de grup, care sigur va uita de tine, și va trebui să umbli singur prin oraș. SAU! Intră în muzeu, desprinde-te de grup și umblă singur prin oraș!
2. Nu-ți lua sus pe munte, placa de îndreptat părul. Alte comentarii sunt de prisos 😀
3. Luați-vă niște ținte pentru a le bătea pe pereți acolo unde ajungeți sus pe munte. Foarte posibil ca pereții să nu aibă un cui bătut. SAU! Luați-vă placa de îndreptat părul pentru a bate cuiul luat cu grijă de acasă.
4. Cumpărați-vă bocanci de urcat munții. Nu vă bazați în această misiune pe preferatele cizmulițe de piele, care nu fac bătături. (Ele fac bătărui)
5. Faceți ce vreți, pe moment, fără să vă gândiți, nu pierdeți nici o șansă.

P.S. Da, eu mi-am luat placa de îndreptat părul! Nu, eu nu glumesc!

De căutat și de găsit #priNeamt!
_____________________________________________________________________________

5-11 septembrie 2014. Tot ce-i de văzut #priNeamt! Urmărește ediția a III-a a celui mai important eveniment dedicat promovării în mediul online a unui județ din România. Află mai multe detalii pe http://goo.gl/Lw8mzy

Organizator: Eventur Bucharest.
Powered by Petrom Romania.
Parteneri principali:

Autoritatea Națională pentru Turism, Consiliul Județean Neamț, Primăria Piatra Neamț, Hotel Bistrița din Durău, Blue Air și Autoboca Rent-a-car.

Leave a Reply

